trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

ÄGGEN ÄR FLYTTADE!

Kategori: Allmänt

 
 
Okej. Äggen har ställts rätt. Jag har råkat färga håret lite för blont (observera dock att bilderna inte återger en enda färg rätt). Första bilden illustrerar peppen inför att äntligen få ställa allt till rätta. Andra den högtidliga feelingen av att bära kartongen mot målet. Den tredje hur jag har gjort min plikt och känner mig både lite trött, sammanbiten men ändå positivt inställd. Jag har ju trots allt utfört stordåd. Tar på krafterna och kräver seriositet.
 
Stordåd kanske är att överdriva en smula när man ska beskriva min overall prestation som utbytesstudent i Wageningen. Men, jag tänker trots det beskriva min insats som ett STORDÅD. Små förväntningar. Stora upplevelser. Dåd i form av studier och sociala aktiviteter och en engelska som gått från att vara grammatiskt rätt och som jag sett lite som en konst och något som ska vara snyggt, liksom språk i allmänhet, till att vara ett grovhugget verktyg för att göra sig förstådd. 
 
Så. Nu slutar den här bloggen. Om ni, liksom jag, inte får nog av mina fabulösa formuleringar osv. så kan ni klicka er in på min nya avfallsstation.
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    En liten insats för dig men ett jättesteg för Holland!

    2013-07-10 | 19:01:11
  • VY säger:

    Glömde signa!

    2013-07-10 | 19:08:15

Kommentera inlägget här: