trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

För kontinuitetens skull

Kategori: Allmänt

Sötade popcorn har smält på min tunga. Jag har sett kycklingschnizlar med stroganoffsås. Kalla vindar i Amsterdam har plågat mig. Tåg har gått, ibland halvvägs och ibland inte alls. Jag har fyndat storpack tuggummin och jag har promenerat. Det finns inte längre luft i backdäcket på min cykel. Jag har snart varit här länge och jag lämnar snart Bernhardstraat, snart lämnas Wageningen och Nederländerna.

Mitt rum tappar sakta känslan av att vara mitt men jag har ännu inte tappat känslan av att det är här jag bor. Annars består mitt liv mest av labbin’ and chillin’.  Annars består mitt liv mest av inkuberingar och av att vara lagom social. Mitt liv består annars av bröd, ost och majonäs. Som sig bör. Allt är i princip precis som det borde vara. I princip är allt under kontroll. Om inte under min, så under någon annans.

Ett födelsedagsfirande fick mig att lära mig att pannkakor kan göras genom att blanda ett tetrainnehåll med mjölk och sedan skaka. Skaka, steka och servera i form av tårta. Den blev god, även om jag förlorade ett uns självrespekt på vägen. På samma födelsedagsfest fick gästerna bevittna ett Henrietta-mässigt intag av inlagd gurka. Oundvikligt. Har man inte sett det, har man ju inte sett mig. Det tyder också på att jag har lärt känna folk, i alla fall nästan på riktigt.

Jag vet inte riktigt om jag har något mer att skriva egentligen. Tänkte mest updatea er en smula. Om att jag ibland vaknat med äcklig smak i munnen, ibland känt mig mer fräsch. Och så vidare.

 
 
 
 

Kommentarer

  • Varg säger:

    Träffande. Och roligt. Och kul!

    2013-06-11 | 13:21:29

Kommentera inlägget här: