trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

Jag är inte död

Kategori: Allmänt

Snarare tvärt om faktiskt. Fina grejer.
 
Efter mina tentor (som jag för övrigt inte fått veta resultaten på än - gaah!) kom besökare 1 och stannade i dagarna 7. Också mycket fina grejer. Jag blev glad. Vi besökte Arnhem, som ser ut som alla andra holländska städer och där jag köpte strumpbyxor på H&M. Svarta. Fast de har gett upp nu. Det är hål vid tårna och hälarna. Det är fel på mina fötter. Min kropp är inte gjord för att bära sköra plagg. I'm sure.
 
Förutom att köpa strumpbyxor i Arnhem gjorde vi inte så hiskeligt mycket under den veckan. Jag gick några timmar i skolan varje dag, lite mat lagades, kanske en liten promenad, några avsnitt av lågkvalitativa serier och en kväll bjöd på filmen Untouchable. Den var fin och lite fånig, as expected. Skönt.
 
Mina nya kurser verkar bra, även om den ena innehåller ett extremstort grupparbete i en extremstor grupp. Det handlar om Riboswitches. Hejhej. Den andra kursen är mycket mikroskoporienterad och där lär jag mig allt om hur man får "Natureomslagssnygga" bilder på celler och deras innehåll. Faktiskt rätt skoj!
 
Några timmar efter att besökare 1 lämnat Wageningen, anlände besökare 2. Tågen gick bra den dagen, det ösregnade, jag pratade med en flicka med Londonskt ursprung på vägen till Schiphol som berättade allt om det bedrövliga brittiska bussystemet och hade en väldigt fin kappa och ett matchande paraply, besökare 2 och jag möttes utanför flygplatsens Starbucks. Kvällen förflöt och vi åt pommes frites som sig bör. Vi köpte svindyra matvaror på en av Schiphols mataffärer och åkte hem i mörkret och regnet och myste.
 
På fredagen gjorde vi pannkakor och välkomnade lördagen under en nattpromenad. Kyrkklockorna slog lite försiktigt och det var någon form av löpartävling som skulle gå av stapeln på torget. Jag tyckte synd om alla kalla löptightsbeklädda ben som gömde sig för regnet på torgets uteserveringar. 
 
Lördagen var Amsterdam. Söndagen var dagen då besökare 2 skulle åka hem igen. Vi hade då full koll på exakt var man skulle byta buss till tåg till buss till Schiphol och allt gick prima (ordet prima är väldigt användbart här)!
 
Så. Hejdå.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: