trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

Skidåkning, backar i allmänhet & en bussresa från helvetet

Kategori: Allmänt

Igår kväll efter några timmar av givande skolarbete gick en buss proppad med skräckslagna thailändare, överpeppade holländare, mig och några andra till - jag citerar - the longest indoor ski hall in the world in Bottrop, Germany. Min skräckslagenhet var inte så påtaglig, då jag naivt nog trodde att det skulle finnas backar som inte var så branta också. Men där gick jag bet. Inte för att det kanske var sådär extrembrant men.. ändå. Jag är ju inte superduperförtjust i höjder sådär till vardags heller. Det gick ändå ganska bra om jag får säga det själv. Vad jag inte gillade var att det var andra människor i backen, och att den svängde! Var övertygad om att jag antingen skulle meja ner en snowboaråkare eller kabooma rakt in i en väg, eller två, med huvudet före. Så fort jag fick upp farten blev det stört omöjligt att stanna. Min lösning hette sätt dig ner! Tyckte synd om den stackars franska alpvana tjejen som gång på gång var tvungen att dra upp mig. 
 
Åkte ett åk. Det tog en knapp timme. Halva backen 50 minuter, halva 10 minuter. Ungefär. Jag vill prova igen - i en flackare backe, en kortare backe. Bara för att våga lite! Jag får vara feg bestämde jag mig för.
 
Apropå backar så berättade min labkompanjon igår om hans kompis som under en tid bott i Stockholm. Det hör till historien att kompisen är också holländare, och därmed inte sådär överdrivet van vid mark som lutar. Kompisen hade berättat med fasa om alla Stockholms mountains. Hur jobbigt det var att ta sig runt. Hur det bara var uppföruppföruppför hela tiden. Bergen var överallt. I suppose you're quite used to mountains like this (syftar på wageningens enda kulle), since you're from Sweden? Njanej. Jag bor i den platta delen av Sverige. But I thought you lived close to Stockholm? My friend told me about the mountains.
 

Hihi.
 
 
Saknar den här för övrigt.
 
 
Okej. Nu skulle jag ju snyggt väva in den jävliga bussresan hem igår. Men jag mår fortfarande illa av att tänka på den. Så man kanske kan nöja sig med att säga att den var äcklig? Och hemsk. Och att det var 2 vääääldigt långa timmar. Innehållande korv. Och tyskar. Och holländare. Och öllukt. Imma på fönstren och lite striptease. Det var de fräscha delarna.
 
Pusshej. Nu ska jag leka med kinesin dynamics och lära mig allt om hur man analyserar enzymkinetik med hjälp av microskop. (whooooaaaaach!)
 

Kommentarer

  • Grå säger:

    Skrev en kommentar men tryckte tydligen på fel knapp för ingenting syns. Så: Djävla roligt! En dag att remembra, nota bene att det kan vara just rädslan i sig som försvårar en yster utförslöpa.

    2012-11-16 | 10:42:36

Kommentera inlägget här: