trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

Vaknar löjlig

Kategori: Allmänt

Vaknar löjligt glad denna måndag trots att en vecka utan någon som helst nåd väntar! Anar att det beror på att jag älskar den utdragna hösten som Holland bjuder på; fina löv, fabulös luft & allmänt mys. Att jag dessutom har ljus att tända och goda franska teer att dricka spär ju bara på feelingen. 
 
När min syster kom hit (benämnd besökare 2 i tidigare inlägg) utbrast hon ett flertal gånger en smula irriterat: "Jag tycker inte om det här! Det är som Sverige fast alla pratar konstigt!" Hon sätter ju på något sätt fingret på spiken. Inte så överaskande egentligen, hon är ju bäst lixom.
 
Jag tänkte skona er från alla detaljer om mikroskopi och cellbiologi som mitt liv kommer kretsa kring i veckan. Här är istället en lista på alla roliga saker som händer i  veckan:
 
Måndag: -
Tisdag: Middag.
Onsdag: Skidutflykt till Tyskland. Här är ett hysteriskt skrik på sin plats, efter som jag aldrig - ALDRIG! - åkt skidor utför förut. Anar att det kommer sluta i brutna ben och krossade näsor. Hur som helst så är det ju lite kul att man efter skolan kan åka till Tyskland och skida lite och ändå vara tillbaka klockan 1am. Tycker jag.
Torsdag: Efter-holländska-lektions-öl med alla tyskarna (och någon österrikare och schweiziska).
Fredag: Amsterdam till Daniel!
Lördag: Nijmegen och fest!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: