trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

Spontan Sverigesväng

Kategori: Allmänt

Japp! Det är precis vad jag ägnar mig åt. Trippade iväg med planet till Uppsala. Tentaplugg och diverse ärenden och åtaganden står på agendan. Vi hade våra sista föreläsningar för denna period igår, och nu väntar 14 dagar av panik. En veckas ledigt för inläsning + en vecka med två tentor. 
 
Under veckan med 2 tentor ligger mina två iofs quite fördelaktigt placerade; måndag och fredag. Måndagen kommer ställa frågor om BLAST, FASTA, BIT-scores, Lambda-values, lokala och globala alignments.. och vad en sekvens egentligen säger oss? Och vad BLAST egentligen menar med X, N och så.
 

Igår var jag på ett mindre födelsedagskalas, lagade hamburgare, hamburgerdressing blev det av de äckliga Albert Heijn-inlagda gurkorna (som smakar som de äckligaste i Sverige.. bara svartpeppar och ättika) när de blandades med ketchup och majonäs, ringde viktiga telefonsamtal etcetc. Inte speciellt upphetsande alls faktiskt. 
 
Hur som helst så ska det bli lite mysigt att se Uppsala, sitta lite på EBC och plugga och hänga med systrar och så. Plan kolon.
 
 
En bild från en pluggkväll för några veckor sedan. Hej auxinet! Numera har jag ju en heeelt annan dator.
I födelsedagspresent och som allmän visa-mig-själv-uppskattning-och-ge-mig-massor-av-motivation-present,
så köpte jag mig en MacBook Pro. Mycket nöjd. Puss puss. Puss. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: