trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

Blandar ihop tider och dagar - hej ny vecka!

Kategori: Allmänt

Mandagsforvirringen ar total och jag skriver pa tangentbord utan aa, ae och oe.
(Vilken extremt ocatchy inledning jag fick till!)
 
 
 
 
 
idag har jag gatt en omvag till skolan for att hitta den finaste vagen och jag gick lite vilse pa Wageningens 3 gator men det gjorde ingenting for jag sag fanigt leende ut hela vagen eftersom jag har varldens basta mamma som gor varldens basta spotifylistor med franska schlagers och Lou Reed och annat bra som till exempel Hello from mars och jag kom inte ens for sent och panikade bara lite under formiddagens gang nar jag forsokte forsta BIT-values och BLASTn och Blastx och raw scores och massa annat bajs och ord som min tunga verkligen inte haller sig ratt i mun med osvosv.
 
 
 
 
 
Hittade den har skylten under min vilsna gang:
 
 
 
 
Annars da?
 
1. Jag har numera ett chipcard som tillater mig att skriva ut och kopiera saker - mycket praktiskt.
2. Har noterat att alla hollandare satter sig langst bak i klassrummet.
3. Min gronsaksgryta som jag forst tyckte var oatbar ar inte sa oatbar nar allt kommer omkring. Majonas hjalper.
4. Cykelpump maste inhandlas.
5. Pa lordag blir det shoppingutflykt.
6. Pa sondag ska jag fa en gyminstruktion sa jag far anvanda gymmet pa Wageningens Sport Centre. Sjalva sportandet har gar tydligen till sa att man betalar en grundavgift pa 70 euro/ar vilket ger tillgang till grupptraningar och simanlaggning vissa tider. Vill man gora nagot extra (simma med en grupp, ga pa gym etc) sa maste man betala en extra liten summa. En "nyckel" till gymmet kostar knappt en tiondels banan och ett medlemskap i simforeningen en fjardedels banan. I runda slangar. De flesta ror dock. Eller spelar landhockey med klubbor som ser ut som polkagrisar i formen.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: