trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

En fredag

Kategori: Allmänt

Den här veckan går som en snigelsnabb sköldpadda. Mycket nya intryck, nya människor och två kurser som drog igång med full fart. De verkar dock båda mycket bra än så länge. Nöjd men trött tjej sitter således just nu och har ätit goudaost, körsbärssylt, bröd och kaffe för att ladda upp för ett sista ryck innan viiiilaaaaa! Och lite häng med bästa Stefan som kommer ikväll. Klart bra grej.
 
Igår efter skolan gick jag på stan och utforskade ostaffär, bageri och klädaffärer i jakt på 
1) Ost
2) Något sött
3) Ett roligt klädesplagg att tröstshoppa
 
Punkt 1 och 2 bockades av med bravur - om jag får säga det själv. Punkt tre däremot var det sämre med. Wageningen är ingen shoppingstad, vilket kanske egentligen är tur. Fast ändå lite tråkigt. Fast tur. Tänker på.. Veckoslanten? Hette den så? Tidningen i skolan där det fanns en serie om Spara och Slösa? Veckoslanten? Det låter lite fel. 
 
Jaja. Svammelsvammel. Orkar inte nu. Kallt i mitt rum. Jag får lägga mig 5 minuter under täcket innan jag måste gå. Det är okej. Jag är värd det. Och fortsätta lyssna på P1 morgon om Obama. Hejhej. 
 
 
 
Bjuder på lite svensk sommar.
 
.
 
 
 
 

Kommentarer

  • mikaela säger:

    lyckoslanten vare ju!

    Svar: JAAA! Haha. Bättre än Veckoslanten! Mycket bättre.
    None None

    2012-09-07 | 07:56:16

Kommentera inlägget här: