trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

Röda gubbar och spridda skurar

Kategori: Allmänt

På sitt sätt är Holland ett väldigt laglydigt land. Det är sällan man ser folk gå mot rött, och råkar man själv begå denna dödssynd känner man hur det går kalla kårar längsmed ryggraden av alla kalla blickar som kastas efter en. Döm om min förvåning idag när jag, i detta herrgåmandyrkande landområde, dagen till ära får se en söt liten puderrosajacksklädd dam lugnt traska över Wageningens mest trafikerade gata mot röd gubbe. 
Mycket upplyftande syn en onsdag som denna då det inte kommit mycket annat från himlen än regn (var är mannan?). 
 
 
Och det är inte bara himlen som bjuder på regn, här bjuder jag på en blygsam skur bilder;
 
 
 
 
 
1. Jag tycker det är sympatiskt att bygga ett bostadsområde där damerna uppenbarligen kommer gå klädda i svepande rosa klänningar.
 
2. Street art à la Wageningen.
 
3. Min pyssliga väggfotoinstallation.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: