trehundradagar.blogg.se

Om ett år i det land där äggen står fel.

Tonfiskröra, scheman och språkförbistringar

Kategori: Allmänt

Utan att tråka ut er med massor av detaljer så säger rubriken lite om hur mitt liv sett ut såhär i början av veckan. Nya kurser. Middag med min introgrupp - som jag umgicks konstant med i en veckas tid i mitten av augusti - igår kväll. Tonfiskröran har jag - hör och häpna! - rört ihop själv. Det imponerade på introdagskompisarna. Liksom det faktum att jag ibland - tro det eller ej! - gör min egen potatissallad. Här är jag ett kulinariskt praktexempel till underbarn. Det känns lite ovant. Och lite skrämmande. En förklaring av språkförbistringarna skulle kräva detaljer. Så vi tar det när vi ses. Jag är dock vid gott mod då den ena av mina kurser verkar ha en hysteriskt bra lärare och jag precis insåg att jag kanske har lärt mig något på dom här 4 genomtragglade åren vid Uppsala universitet. Kommer antagligen bli nerkastad på jorden ikväll när jag försöker mig på att repetera vad vi gjorde imorse (på kursen som inte har den hysteriskt bra läraren) och som vi ska ha genomgång på imorgon. Diskussion menar jag. Interaktion. Delta ska man tydligen göra.
Och så.
Hej och hå.
Nu ska jag gå.
 
 
Bjuder på två bilder på den östrogenstinnare delen av min introgrupp från två kvällar i samma tält (notera den tidlösa gula väskan):
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: